Junohopp

Junohopp

tisdag 11 juni 2013

Sommar

Nu är det sommar och matte har mer tid för hundträning =)
Igår och idag har vi varit ute på brukshundklubben och tränat agility. Helan vintern har Idun varit duktig men inte riktigt haft samma driv som Juno, jag heller inte velat köra så mycket med henne då hon ännu är ung, men nu har Idun blivit äldre och vi vet att hennes leder är bra, så nu kör vi på. Sedan vi började med one jump-övningar och matte kom på att det som motiverar idun mest är kladdig mat i en burk har Idun verkligen utvecklats. Idun var i vinter tveksam till platta tunneln, nu tar hon den om och om igen. Idun har också blivit mycket mer ivrig att ta hinder, det är superskoj att träna med Idun. När vi kommre till klubben är hon ivrig, inte bara på ett bra sätt, hon skäller och är vimsig men när vi kommer ut på banan är hon fantastisk. I kväll fick jag beröm för att jag hade en så lydig hund, och det har jag ju. Idun kan vara lös i närheten av människor och hundar och hålla sig till mig =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar