Junohopp

Junohopp

torsdag 5 juli 2012

Agilityträning

Ikväll har vi varit på agilityträning på brukshundsklubben. Det var jättekul, uppslutningen var bra och vi byggde en bana som vi tränade på. Juno var lite överladdat till en början men sen gick det fint. Hon gjorde inga bus och fick inga ryck- helt fantastisk bara! Idun är stor nog att prova på lite också, hon vill gärna upp på balanshinder och har inga problem att hoppa över låga hinder, hon tvekar lite på tunnlarna men det är ju för att vi inte övat. Det härliga med Idun är att man kan släppa henne lösa bland människor och hundar utan att hon springer till dem som Juno skulle kunna göra om man inte har fullt fokus på henne. Hur som helst är agility en superkul sport och hobby och våra hundar är fantastiska.

Tidigare idag var vi ute med hundarna så de fick bada i sjön, Juno hämtade flitigt pinnen och Idun söndagssimmade och simmade efter Juno lite. Idun är en duktig simmare och simmar nästan bättre än Juno, men hon är inte intresserad av pinnen och har inte samma fart i vattnet som Juno.

Jag ska försöka lägga in bilder eller filmer på detta senare...

3 kommentarer:

  1. Petra och Näckrosorna7 juli 2012 kl. 15:17

    Jag beställer genast tre till fina till de andra, turkost till Fiffi och rött till Sophia och ett grönt till Lady...

    Om det går bra, lika breda och fina som Olivias...

    Trevlig sommar, kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Har de alla samma storlek runt halsen? Rött och turkost har jag i samma sorts tyg som det Olivia fick, grönt har jag bara limegrönt men jag har troligtvis mellangrönt band som kan matchas med svart foder.

    SvaraRadera
  3. Petra och Näckrosorna9 juli 2012 kl. 19:41

    Hej igen Amanda!
    Då tar jag det svarta som med grönt band till Lady!
    ser fram i mot halsbanden, eventuellt något till senare..

    SvaraRadera