Junohopp

Junohopp

onsdag 14 november 2012

Burlekar

Onlineshapingkursen som jag och Juno skulle gå gick inte riktigt som jag tänkt. För att göra en lång historia kort gjorde Juno illa nosen i samband med träning en gång för flera månader sedan, sedan dess är hon lite känslig om nosen och i denna kurs råkade jag komma åt nosen och Juno blev rädd för klickern och träningssituationen inomhus. Hon blir bättre och bättre men eftersom hon dessutom är skendräktig får hon en paus i shapingträningen och Idun får hoppa in som avbytare. Idun är inte lika van med shapingsituationen och inte lika snabb som Juno, varken i kroppen eller knoppen. Men nu har hon börjat erbjuda fler beteenden än att ligga och när Idun väl lär sig något så sitter det bättre än hos Juno.
En del i lektion 2 är burlekar, något som jag tänkt att vi borde lära hundarna men inte funnit motivation till och inte riktigt vetat hur vi ska göra. Här är ett pass med mig och Idun

http://youtu.be/LlM183QLRG4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar