Junohopp

Junohopp

söndag 1 september 2013

Agilitydebut

I helgen har Idun gjort agilitydebut och Juno fått en tredje agilitypinne (och därmed uppflytt till klass 2 i agilityklass). Båda började med disk på helgens första bana. Juno rev första hindret och kom av sig och diskade oss i andra loppet igår. Idun däremot gick jättefint i agilityloppet, bara en rivning som jag får ta på mig då jag gjorde ett byte för nära hindret. Idag Råkade jag lura Juno på hoppbanan och båda hundarna ville springa och säga hej till domaren i slalomen. Sista loppet var agilityklass, då klaffade det med Juno, 0 fel och en bra tid som ledde till klassvinst, pinne och därmed uppflytt! Idun (aka hussegrisen) sprang lite och spanade efter husse och fick en vägran på en tunnel, lite ofokuserad på gungan, i övrigt ett superfint lopp. Idun är följsam men inte så snabb (än) och medan Juno fick upp farten i regnet, hon går helt enkelt snabbare om hon är blöt =) Här är länk till filmer http://youtu.be/-p8STLX8Vrw

Jag och Juno på prispallen :)


2 kommentarer:

  1. Men jag har ju helt missat Iduns prestationer, grattis även till dem, så skoj att se och hur duktig hon är!!
    Kram o klapp från Södern

    SvaraRadera