Junohopp

Junohopp

söndag 18 december 2011

Ensamhetsträning, julbak och mer snö

Ensamhetsträningen med Idun har gått sådär. Vissa gånger går det bra, andra inte. Vi har försökt att träna henne mest ensam och inte med Juno, men det som verkar spela störst roll är om husse går eller inte. Igår jobbade husse så jag fick öva lite med henne. Först gick det inte bra, hon ylade och krafsade men vi gjorde stora framsteg under dagen (kanske fick en tröttare valp) och till slut kunde hon sova när jag gick =) Hon är så duktig vår lilla valp! Sedan sov hon nästan hela kvällen igår.

Så igår kväll bakade vi julgodis, rosa och turkosa hårda godisar med smultron- och mintsmak, fudge med julskum och två sorters chokladtryffel. Juno och Idun ser ut som två godisar också, choklad och kola =)

Junos tass har blivit bättre och hon verkar vara återställd. Förutom lite sämre kondition (vilken det ändå inte är nåt fel på) och lite extra vikt av allt stillasittande pga skadan. Vikten kan ha med all valpmat hon lyckats få i sig också, men det gör inget, hon är ju inte tjock och i vinter hinner hon motionera på isen och jag ska ju köpa skidor.
Idag var jag och hundarna ute  snön nere vid sjön (Juno hoppade som tur inte i). Jag hade med en frisbie som hundarna jagade i snön och vi hade jättekul, förutom att det snöade och blåste rätt mycket så vi (mest jag och Idun) blev kalla. Så när vi gick hem var Idun trött och fick åka innanför min jacka =) Jag försökte mig på några bilder men snön och faktumet att Juno och Idun är hundar med spring i benen och myror i brallan gjorde det lite svårt. Det är dessutom rätt mörkt här när vädret inte är så klart, nu är klockan strax efter 15 och det är helt mörkt.






Inte lätt att få en bra bild på dessa två



                                               Snöbusar





Mattes duktiga Juno =)









Jag har köpt glansspray för hästar och sprayat i Junos päls. Hon fick lite snöklumpar men inte alls så mycket som tidigare så det verkar fungera =)

I skrivandet stund ligger mina två underbara, perfekta hundar under skrivbordet på en filt och sover tätt intill varandra. Tänk att man kan tycka om två hundar så mycket.

1 kommentar:

  1. Så fina bilder på fina hundar... Det ser så härligt ut med all snö, jag vill oxå ha vitt nu!!

    klappar till IDUN!

    SvaraRadera