Junohopp

Junohopp

torsdag 22 december 2011

Will to please

Man brukar ju säga att spaniels och retrivers har mycket s.k. "will to please", nu har jag kommit på vad det verkligen innebär.
Det låg några överblivna foderkulor inne på köksgolvet, för att inte matvraket Maggan skulle äta upp dem så plockade jag upp några och bad henne komma med mig ut i vardagsrummet istället, så Juno och Idun skulle få chans att äta upp de som låg inne i köket. Det slutade med att alla tre hundar kom med mig in i vardagsrummet och ville ha just de foderkulorna som jag höll i och de ville sitta och ligga för att få fodret, kvar i köket låg likadana kulor orörda.
Det kallar jag will to please, hellre gör jag saker för matte än att äta samma foder direkt från golvet =)
Mina fina söta hundar =) De ser ut som lakrits, choklad och kola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar