Junohopp

Junohopp

söndag 27 januari 2013

Dragspaniels

Idag har vi varit på en skidtur vid Svartsjöarna. Jag har ju åkt några ggr med Juno nu, hon drar väldigt bra, lite för bra för mig. Igår när vi tog en vända i ett elljusspår fick Idun åka med gudmatte och då drog hon, när vi bytte drog hon inte så bra. Idag när vi skulle ut på längre tur bland många andra människor och hundar fick gudmatte som är stadigare på skidor ta Juno och jag tog Idun. Idun håller sig nära när det är människor och hundar i närheten så draget blev inte så bra. Juno och gudmatte åkte lite extrasvängar i hög fart. men när de kom in i spåret och låg före oss, då hände det, Idun började dra! Hon drar inte lika hårt och ivrigt som Juno men alldeles lagom för mig. De är så duktiga mina dragspaniels!

Lite paus

Idun drar

Två trötta och nöjda hundar

Rufsig och trött



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar