Junohopp

Junohopp

måndag 1 april 2013

Masrallyt 0,38 sek

I helgen har vi varit i Dalarna, i Rättvik. Vi åkte dit för att delta i agilitytävlingen masrallyt. Idun har inte fått lära sig slalomen än eftersom det är lite för mycket snö på vår baksida så det var bara Juno som fick tävla. Jag var nervös för att hon skulle få lite vanligt hederligt Junofnatt och springa av banan eller toknosa och inte lyssna på mig, men ack så fel jag hade. Juno höll sig på banan och gjorde precis som hon skulle MEN 0,38 sekunder för långsamt. Juno har gått och blivit ganska säker men lite långsam, hon som kan springa så snabbt. Våra resultat var:

Söndag - hopp 0,38 fel , 5:e plats

Juno var jätteduktig, matte var nervös. Lite krångel i platta tunneln och någon sekund innan slalomen som var mitt fel. Referenstiden var väldigt tight. Jag är superstolt men lite ledsen att vi missade en pinne med 0,38 sek. Men vi fick en rosett =)

             - agility 17,03 del 11:e plats

Juno skötte sig fint men matte klantade sig vid ett hopphinder och stannade inte vid gungan så Juno hoppade innan den nått marken. En rolig bana.

Måndag - hopp 12,69 fel 13:e plats

Sista loppet, Juno var nog trött, hon sprang inte så snabbt och tog lite stora lovar mellan hindren. Men hon höll sig kvar på banan och diskade sig inte.

              - agility 0 fel, 9:e plats
Vi gjorde ett jättefint lopp, tyvärr var det fler som gjorde det och dessutom snabbare. Lite tid hade vi kanske kunnat vinna vid en tunnel där jag först inte såg henne och hon inte såg mig sedan, men jag är nöjd med våran prestation vi gjorde ett bra lopp.


Det var kul att tävla och jag längtar tills vi kan träna ute, då ska Idun få lära sig slalom och Juno snäva svängar och fart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar