Junohopp

Junohopp

torsdag 12 april 2012

Ännu en rapport om drömvalpen

Idun är en drömhund! När hon bara ska ut på en kissrunda utanför lägenheten kan jag ha henne lös utan att hon springer iväg för långt eller springer fram till människor som går förbi, idag kom hon när jag ropade trots att hennes favoritkatt var ute. Hon är i princip rumsren, lagom matglad, gillar att leka, spontanapportör och gillar människor och djur men är inte överförtjust. Och nu börjar ensamheten ordna sig med! Vi körde ju intensivträning i ca 10 dagar och har sedan tränat lite sporadiskt med allt från 2 min till strax över 2 timmar. De senaste gångerna har hon knappt ylat och bara pipit lite men jag har inte kunnat slappna av. Men när hon idag klarade 2 timmar och 20 min utan ylande, stressande och bara lite pip inser jag att vi har lyckats! Självklart kan det komma små återfall och vi måste fortsätta träna, men jag behöver inte vara så orolig mer för det går ju faktiskt bra! Nu när ensamhetsträningen går så bra kan jag inte komma på nåt som inte går bra med denna underbara hund. Lite dragig i koppel men det är ju bara lite mer träning som behövs och en väldigt liten sak. Hon är ju helt enkelt fantastisk!

2 kommentarer:

  1. JÄTTE ROLIGT att läsa!!!skoj!!

    De är helt underbara dessa valpar, dessutom tror jag de två röda fröknarna är ganska lika varandra..

    Voff kramar från Mamma, Syster yster och mostrarna i Skåne

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg ju filmen med Fiffi, de rör sig väldigt lika. Och helt underbara är de! Verkligen kul att de ska få syskon också, men det är svårt att inte vilja ha en till ;)
    Bus och lek till syrran, mamma och mostarna hälsar Idun!

    SvaraRadera