Junohopp

Junohopp

torsdag 5 april 2012

Pälsvård och tvätt

Dagen har gått i pälsvårdens tecken. Vi har en gäst här, en samojed, med mycket päls. Från igår till nu har vi borstat lös ungefär en konsumkasse med päls och ändå är han fortfarande fluffig och hårig =)
Juno har fått sina öron och ben genomborstade och jag har fått användning av de underbara produkterna från pet head, tovutredare och torrschampo med doft av jordgubbsyoghurt och blåbärsmuffin. Både Juno och Sune (samojeden) går med på att jag borstar och fixar men de gillar det inte och hade helst sluppit men  stjärnan Idun myser när jag borstar och rycker. Idun har börjat få rätt mycket långa fjun på huvudet som jag ryckt bort lite av. Hon ligger kvar utan protester och verkar gilla uppmärksamheten det innebär, och så får hon ju godis också =)


 Juno håller inte bara på att bli agility- och freestylehund, ikväll har vi börjat träningen till mattes lilla hjälpreda. Vi tränar på att plocka ur tvätt ur maskinen, det går rätt så bra om det är strumpor men badlakan blir svåra att dra ur och få i tvättkorgen. Jag ska försöka filma vår träning med min nya kamera.

Söt som socker men smälter inte i regn


Den underbara nosen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar