Junohopp

Junohopp

måndag 11 mars 2013

Pilates för hund

Idag köpte jag en pilatesboll, inte för att jag skulle träna utan för hundarna. Att träna hundarna att stå på en pilatesboll ska vara bra både för balansen, självförtroendet och musklerna. Jag brukar träna hundarna att hoppa upp på saker när vi är ute så jag ville ha något att träna på hemma. För Juno som är ivrig och har lite svårt att koncentrera sig är det jättebra träning. Hon får vara stilla men ändå göra något aktivt. Hittills har jag fått båda hundarna till att ställa framtassar på bollen utan att jag håller den. Juno hoppar upp med alla 4 tassar när jag håller den, man ser att hon kämpar och vi har en bra bit kvar innan hon kan stå helt själv. Idun ställer upp framtassar men var inte lika lätt att få upp med baktassarna, men tillslyt satsade hon lite och kommer upp men snabbt ned. Både matte och hundarna tyckte iaf att det var väldigt kul =) Jag ska försöka ta lite bilder när vi tränar nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar