Junohopp

Junohopp

måndag 7 oktober 2013

Rolig kurs

I veckan har husse varit i Danmark så hundarna har fått vara med gudhusse och Quling på dagarna. Matte har haft fullt upp när hon kommit hem från jobbet så hundarna har inte fått så mycket stimulans, bara lite agilityträning på torsdagen.

I helgen däremot har vi varit på kurs, en kurs som vi fick vara med på eftersom jag har hjälpt till vid ungdomsaktiviteter på brukshundklubben. Så under lördagen och söndagen gick jag och några ungdomar kurs för Nordiska hund. Temat var kroppskontroll. Jag hade med båda hundarna så de fick turas om att vara med på de olika övningarna. Vissa av övningarna var sådant som vi provat och vissa var helt nya men allt vi gjorde syftade till ökad kroppskontroll hos hundarna. Vi övade på kloss, att sätta framtassarna på och gå rund med bakbenen, vi tränade på att backa, att backa slalom, omvänt lockande (och stadga). Vi började träning inför att kunna så på händer, lite agilityövningar, testade flyball och rallylydnad. Iduns favoritövning under hela helgen var tricket att stoppa huvudet i en kon, helt värdelöst trick men Idun fattade direkt och tyckte det var kul, hon såg rolig ut också =)

Efter denna helg är jag sugen på att ta upp trickträningen igen, Juno har inte visat osäkerhet i träningssituationen under hela helgen så jag har stora förhoppningar om att det ska gå bra. Jag kanske bara måste gå ut för att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar