Junohopp

Junohopp

torsdag 30 augusti 2012

Storsjöhoppet och bitch spray...

Jag har ju väntat sedan slutet av april på att Juno ska löpa och nästan börjat tro att hon har haft ett s.k. tyst löp, men icke! I helgen är det det efterlängtade storsjöhoppet, den enda officiella agilitytävlingen inom en 10 milsradie (strömsunds tävling var typ 10, 1 mil bort). Så nu har Juno börjat löpa... Nytt för i år är att man får tävla med löptik men det känns lite krångligt ändå. Vi ska starta från en matta och inte ha henne i närheten av startområdet. Eftersom jag ska vara funktionär resten av dagen (både lör & sön) betyder det att jag får stora problem om det är sol och hon Juno inte kan sitta i bilen... Jag har iaf. köpt något som heter bitch spray, alltså tikspray. Det luktar som myggmedel och kostade mer än jag ville betala eftersom jag egentligen inte tror att det fungerar. Sprayen ska sprayas på och därmed dölja doften så att hanhundarna inte ska känna att det är en löptik. Jag tror inte så mycket på den men kan ju vara värt att testa. Det jag är mest nervös över är att Juno ska vara intresserad av hanhundarna men löpet började ju typ i söndags så det borde gå bra.

Tydligen så finns det verkligen fästingar här uppe nu. Igår hittade husse en fästing på Juno. Efter min panik tidigare i sommar när jag upptäckte en fästing på Juno mitt i natten när husse var borta har vi nu använt fästingmedlet som fanns kvar efter Danmarksturen. Så nu slipper vi nog de obehagliga krypen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar