Junohopp

Junohopp

måndag 6 februari 2012

Bingo!

Ensamhetsträningen går bättre och bättre. Vi har lämnat henne med ben och hon har ändå börjat yla vilket har gjort oss lite nedslagna. Men idag när husse skulle jobba och matte var i skolan var vi tvungna att lämna hundarna i ca 1 timme. När jag kom hem kollade jag på det vi filmat ( för det gör vi för att se hur det har gått). Visserligen var hon inte helt ensam utan med Juno och Maggan men det har ju inte stoppat henne från att yla tidigare. I ca 45 min gnagde hon på ett tuggben sedan gick hon runt lite (maggan och Juno var inte helt stilla heller), hon pep lite, satte sig stilla och pep lite men ganska snart lade sig Maggan och Juno i soffan varpå Idun satte sig där en stund för att sedan somna ca 10 min innan jag kom hem. Helt perfekt!

Receptet för att lyckas var delvis att husse hade varit ute och lekt  med hundarna ganska lång tid innan han lämnade dem ensamma. Så när jag kom hem tog jag ut dem en sväng och släppte dem lösa så när vi kom in var Idun supertrött. Då gick jag ut igen i ca 20 min och lämnade Juno och Idun ensamma utan goda tuggpinnar. Jag filmade medan jag var borta och det enda jag fick se var två vovvar som sov sött i soffan i 20 min =)

Nu när temperaturen är behagligare är det lättare att få en trött valp att lämna och det är lättare att gå ut en stund bara för att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar