Junohopp

Junohopp

onsdag 1 februari 2012

Första valpkurstillfället

Ikväll har jag (och inte vi) varit på första tillfället på valpkursen som vi ska gå. Det var två timmar utan hund eftersom det skulle vara teori, jag tror att det kallades teori eftersom det inte var någon praktik, och inte för att vi skulle förstå några teorier. Tycker inte att det gav så mycket, snarare att jag förlorade två timmar med mina hundar. Förhoppningsvis blir det bättre nästa tillfälle när vi ska ha med oss våra valpar och öva praktiskt. Jag har ju trots allt anmält mig till valpkurs för att kunna öva med Idun med störning av andra hundar och inte för att jag trodde jag skulle lära mig mer om inlärning. Jag tror jag kommer vara mer positiv en annan dag eftersom denna även avslutades med att jag inte kom upp för backen och hem med bilen p.g.a. brist på grusning och snöhögar i vägen för sikt i denna härliga vinterstad, så nu står bilen parkerad efter vägen. Tur att jag har världens bästa hundar, en gosig liten valp och en Juno som hoppar upp i mattes knä och slickar på henne när hon är ledsen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar