Junohopp

Junohopp

torsdag 3 maj 2012

Husse och Idun har åkt

Idag har husse och Idun klivit på tåget för att åka till Danmark. Trots att jag hade tre andra hundar här när de hade åkt var det tomt efter Idun. Nu har även Maggan och Kira farit hem så nu är det bara jag och Juno kvar här hemma, men Maggan kommer tillbaka i morgon =) Jag fick nyligen en liten rapport om att husse och idun hade tagit sig till Stockholm där de var på väg till en hundrastpark eftersom de har över två timmar att avverka där. Idun hade sovit på tåget och varit jätteduktig.

I helgen ska jag och Juno vara med på öbhk's ungdomshelg (inte som deltagare). Jag ska hjälpa till så gott jag kan med tipsrunda och vi ska hålla i ett freestylepass.

På onsdag ska jag och Juno sätta oss på tåget ner till Danmark också, hoppas det går lika bra. Mitt enda problem är hur vi ska göra när jag ska köpa middag i Stockholm, jag vill inte lämna Juno någonstans för att köpa mat. Kanske kan jag smussla med henne in lite snabbt =)

Här kommer lite bilder

Idun är smutsig

Två lortcockrar; Kira och Idun

Ännu en dag när Idun smutsar ned sig, hon är allt en lycklig hund =)

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra i Danmark, vem vet undertiden så får kanske Idun syskon här i Skåne...

    SvaraRadera
  2. Allt hade gått bra på tåget ned och de var alla glada att se lilla Idun när de kom fram i Danmark.
    Så spännande med valparna! jag kollar valpbloggen med jämna mellanrum, jag tror de kommer bli helt underbara!

    SvaraRadera