Junohopp

Junohopp

måndag 19 mars 2012

Ensamhetsuppdatering

Vi har hållit planen någorlunda och lämnat henne i ca 2 timmar varje dag.
I lördags var jag och Juno på kurs så Idun fick vara helt själv, det gick inte bra. Som träning inför det var de i separata rum på fredagen, utan någon större framgång. Vi testade att ha Juno och Idun i separata rum även igår men med nyköpt fruset märgben, gick ändå inte så bra. Efter att det hade gått mindre bra igår for vi ut en till sväng i ca 40 min och lämnade Idun själv, då gick det bra! Kanske för att hon var så trött efter att ha vankat runt och varit orolig =(
Men idag fick de vara i samma rum, med märgben. Oj vilken skillnad! Idun var i princip tyst hela tiden (ca 1 h och 40 min) hon pep lite men det var på Juno som då hade tagit benet. Så dessa dagar i total ensamhet har nog gjort att hon uppskattar Junos sällskap mer. Vi tänker att det är bra om hon klarar det, det är ju sällan som vi åker bort med Juno men inte med Idun, så nu kör vi på med två timmar på förmiddagen i sällskap av varandra. och om sanningen ska fram klarar hon ju korta stunder utan att yla eller pipa, vilket ju är en framgång också, det gäller att se framstegen i väntan på att vi når målet =)


Bjuder på en bild av resultatet av en rolig lek med papperspåse, Juno och Maggan var huvudpersonerna men Idun var med på ett hörn. Till husses förtvivlan hade matte tillåtit leken ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Amanda!
    Jag måste tyvärr ställa in träffen, pga att vi ju ska få syskon till Idun och Fiffi, plus lite kusiner.. jätte tråkigt, men jag ska kika på ett nytt datum. och om ni har vägarna förbi, så är jag hemma hela sommaren.
    kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att träffen blev inställd, men kul med små valpar =)
    Antagligen åker vi till Danmark ändå i maj men vi kanske åker nedåt i slutet av sommaren också. Ska bli spännande att följa valparna i bloggarna.

    SvaraRadera