Junohopp

Junohopp

lördag 21 januari 2012

Aktiviteter

Nu har vi anmält oss till valpkurs med Idun! Vi börjar den 1:a februari. Hon är ju duktig på det mesta men det blir både kul och nyttigt att träna med störningar och mer strukturerat.
Juno och jag fortsätter med agilityn varannan söndag, jag var på möte med klubben och ska i och med det vara mer aktiv där vilket känns spännande.
Jag har införskaffat en coat king och använt saxen och trimmern för att ta bort en massa päls från Juno, hon blev jättefin och jag hoppas på att det fastnar lite mindre snö i pälsen.
Nu har det blivit lite kallare här så nu hoppas jag att isen snart lägger sig helt så vi kan ta oss ut på skridskor.
På söndag till torsdag åker vi på student skiweek i Vemdalen, vi kommer bo i en stor hundvänlig stuga där vi är 8 människor och 3 hundar. På dagarna får vovvarna vara med husse varannan dag och matte varannan. Vi tar med draggrejer till Juno och en ryggsäck till Idun om vi ger oss ut i längdspåret någon dag.
Som den hundnörd jag är har jag målat mina kära hundar, gissa vem som är vem


2 kommentarer:

  1. Hej Amanda!

    Man ser ju direkt att IDUN är överst och JUNO under, fina bilder..

    Snart är IDUNS färg godkänd i sverige igen, så om ni vill ställ finns inga problem alls längre..

    Kram Vi har äntligen fått snö här nere, hundarna älskar det..

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Vad kul att den färgen också blir godkänd, den är ju så fin.
    Härligt att ni också fått lite snö! Vi har otroligt mycket snö, och hundarna gillar det.

    SvaraRadera