Junohopp

Junohopp

torsdag 26 januari 2012

Skiweek

Jag och hundarna är nyss hemkomna från Vemdalen och skiweek, husse är fortfarande kvar i backen. Vi har haft en trevlig kortvecka med skid- och snowboardåkning. I Tisdags var jag modig och gav mig ut på längdskidor med Juno och Idun. Efter mycket krånglande och trasslande med linor och vallande av skidor var vi ute i snön och jag stod på skidor (med huvudet uppåt). Jag insåg snabbt att det skulle gå bäst om Idun var lös så hon fick springa lite som hon ville. Juno satt i dragsele och expanderlina fäst vid mitt bälte. Juno var sååå ivrig att vi tog oss upp för första backen utan särskild ansträngning från min sida. Väl i skidspåret drog Juno som en galning i nedförsbackar till lätta uppförsbackar, jag kämpade med att hålla balansen och Idun sprang för fullt för att hänga med. I de brantare uppförsbackarna fick jag kämpa desto mer och Idun behövde inte springa lika mycket (Juno drog delvis och skällde på matte delvis eftersom hon var så långsam). När det sluttade lite nedför drog Juno som bäst susade vi fram i ett underbart vinterlandskap, himlen var blå, solen sken allt var täckt i snö och fjälltopparna gnistrade. Vi kämpade oss uppåt och tog en paus, jag tittade på utsikten, Idun vilade lite och Juno stod på tå och ville fortsätta. På tillbakavägen var det branta nedförsbackar med kurvor, Juno lyssnade inte på "sakta" eller "stanna" så jag druttade i snön mer än en gång. Väl tillbaka i stugan var vi alla trötta och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar